"Kız gibi" yap her şeyi "kız gibi"
Tüketicilerin yaşamlarını iyileştirmeye odaklanan P&G markası Orkid, 01 Şubat Pazar günü Super Bowl XLIX'da etkileyici #KızGibi (#LikeAGirl) videosunun 60 saniyelik versiyonunun ilk gösterimini yaptı.
"Kız gibi" yap her şeyi "kız gibi"
Geçtiğimiz yaz başlatılan #KızGibi kampanyası için çekilen sosyal deney videosu kelimelerin gücüne ve çoğu zaman bir hakaretmiş gibi kullanılan "kız gibi" sözünün kızların özgüveni üzerinde nasıl önemli bir etkiye sahip olduğuna ışık tutmuştu. Always, Türkiye'deki adıyla Orkid; Amerika'da Superbowl Kupası'nın en büyük maçını izleyen 100 milyon kişiden, ülkenin ve dünyanın dört bir yanından kızlar, kadınlar, çocuk ve yetişkin erkeklerden #KızGibi ifadesini artık olumsuz bir tanımdan, "yapabileceğinin en iyisini yapmak" anlamına gelen bir tanıma dönüştürmeye destek olmalarını istedi.
"Kız gibi" yap her şeyi "kız gibi"
"Yayınlanmasından bu yana, #KızGibi videosunun gördüğü destek bizi etkiledi ve şu ana kadar yapmış olduğu olumlu etki ile cesaretlendik. İnsanlar videoyu izlediklerinde, "kız gibi" sözü ile ilgili algılarının değiştiğini ve bu videonun kızların özgüveninde fark yarattığını biliyoruz" diyen Orkid Global Başkan Yardımcısı Fama Francisco; "Şimdi bu mesajı daha büyük bir sahneye, Super Bowl sahnesine taşıyoruz. Bu sayede kızların özgüvenini en üst seviyeye taşıma ve "kız gibi" ifadesinin anlamını negatiften pozitife dönüştürme çabamızda daha fazla insan bize katılacak" sözleriyle "Kız Gibi" kampanyasının Super Bowl sahnesiyle nasıl yayılacağını ifade etti.
"Kız gibi" yap her şeyi "kız gibi"
#KızGibi kampanyası derin bir iç görü üzerine başladı. Kızların yarısından çoğu ergenlik döneminde özgüvenlerinde düşüş yaşıyor ve çoğu hiçbir zaman tam olarak bu özgüveni geri kazanmıyordu. Yaralayıcı ve küçümseyici sözler özgüvendeki bu düşüşü daha da arttırıyordu. Bu nedenle Orkid, geçen yaz ilk adımı attı ve Kız Gibi kampanyasının bir parçası olarak ödüllü belgesel yönetmeni Lauren Greenfield ile birlikte her yaştan insanın "Kız Gibi" ifadesine algısını gösteren bir sosyal deney videosu yayınladı. Son dönemde yapılan bir çalışma ise, bu videoyu izledikten sonra 16-24 yaşları arasındaki kızların yüzde 76'sının artık "kız gibi" sözünü hakaret olarak görmediğini ve izleyen her üç erkekten ikisinin "kız gibi" sözünü hakaret olarak kullanmayı bırakacağını ya da kullanmadan önce iki kere düşüneceğini söylediğini ortaya koydu.
"Kız gibi" yap her şeyi "kız gibi"
#KızGibi videosu, gösterime girmesinden bu yana, 150 ülkede 80 milyondan dazla izlendi ve tüm dünyada 1,5 milyondan fazla kişi tarafından paylaşıldı. Türkiye'de ise yaklaşık 5 milyn kişi tarafından izlendi. Orkid, "kız gibi" ifadesinin anlamını yeniden tanımlamak için mesajı daha geniş bir kitleye yaymak üzere Amerika'da da Super Bowl'a katıldı.
"Kız gibi" yap her şeyi "kız gibi"
Neyi "kız gibi" başardığını gösteren binlerce kızdan ilham alan Orkid, Karlie Harman'ı bu yılki Super Bowl'a gönderdi. 15 yaşındaki Karlie, oyun kurucu ve Kuzey Virginia'da oynayan Amerikan futbolu takımındaki tek kız, NFL "Together We Make Football" finalisti, gaziler yardımlaşma derneği kurucusu ve hem sahada, hem de saha dışında #KızGibi koşan, atan ve herkesi büyüleyen mükemmel bir kız örneği. Ona bayıldığı spor dalında, hayatta bir kez yaşanacak bir deneyim sunmanın yanında Orkid, Karlie'nin hikayesinin diğer kızlara "kız gibi" ifadesinin yapabileceğinin en iyisini, en mükemmelini yapmak anlamına gelmesini sağlamaya ilham vermesini umuyor.
"Kız gibi" yap her şeyi "kız gibi"
Harman; "Futbolu çok seviyorum, bu yüzden, sırf kız olduğum için oynayabileceğimden şüphe duyan pek çok kişi olmasına rağmen, takımdaki tek kız olmak beni hiç düşündürmedi. Ne olursa olsun, hayallerimin peşinden gitmem için beni cesaretlendiren ailem ve arkadaşlarımın desteğini aldığım için şanslıyım. Orkid'i temsilen Super Bowl'a geldim ve #KızGibi ifadesinin anlamını negatiften pozitife çevirmeye, kızların yaptıkları her şeyi #KızGibi yapmakla gurur duymalarını sağlamaya çalışacağım için çok heyecanlıyım" dedi.
"Kız Gibi" kampanyası Türkiye'de Nil Karaibrahimgil'in yazıp bestelediği "Kız Gibi" şarkısı ve reklam filmiyle taçlandı. "Çocuk da Yaparım Kariyer de" manifestosundan 11 yıl sonra Nil Karaibrahimgil bu kez "Kız Gibi" şarkısıyla kızların gücünü herkese gösteriyor. Ayrıca Orkid Türkiye Facebook sayfasına gelerek "Kız Gibi" şarkısıyla oluşturulacak Türkiye'nin en büyük kadınlar korosuna siz de katılabilirsiniz.