GALERİ

çocuklarında

Okul maratonu başlıyor! Güzel bir yaz tatilinin ardından, aileleri ve çocukları büyük bir okul telaşı sarmış durumda. Okula başlamasıyla birlikte artık güne erken başlayacak olan çocuğunuzun derslerinde daha verimli ve başarılı olabilmesi için doğru beslenmesi gerekiyor. Unutmayalım ki; okul çağındaki çocuklara doğru beslenme alışkanlıkları kazandırılarak; daha sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmelerinin de temeli atılmış oluyor! Okul döneminde çocuklara sağlıklı beslenme alışkanlığının nasıl kazandırılabileceğini Medical Park Fatih Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Can’dan öğrendik. Konuyla ilgili önerilerde bulunan uzmanımız, ayrıca sizler için örnek bir menü ve pratik kahvaltı seçenekleri de hazırladı. Tüm okullu çocuklara sağlıklı ve başarılı bir öğretim yılı diliyoruz.

Bebeğim ve Biz /Başak Doğru

Okul çocuğunun beslenmesi nasıl programlanmalı?

Öncelikle yemek saatleri, okul saatlerine göre belirlenmelidir. Sabahçı, öğlenci veya tam gün olan okullara göre kahvaltı, öğle ve akşam yemek saatlerinin yanı sıra, ara öğünleri de ders aralarına ve teneffüslere göre planlanmalıdır. Çocuklar, sağlıklı bir şekilde gelişmeleri, büyümeleri ve derslerinde başarılı olmaları açısından asla uzun süre aç kalmamalıdır. 2.5-3 saat aralıklarla günde 6 öğün şeklinde beslenmelidirler. Beslenmede büyük önemi olan kahvaltı yapma alışkanlığı bu yaşlarda edinilir. Kahvaltı yapmamak ya da kahvaltıyı pastane ürünleri veya abur cuburlarla geçiştirmek son derece yanlıştır. Kahvaltı mutlaka evden çıkmadan önce yapılmalıdır. 1 bardak taze meyve suyu veya 1 bardak sütle beraber, tost veya ekmek, peynir, pekmez, yumurta, domates ve salatalık şeklinde tercihler sunulmalıdır çocuklara...

 

Yön tuşlarıyla geçiş yapabilirsiniz

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan CAFE RUJ veya caferuj.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.